Congressos i conferències

2020

 

  • Pratginestós, Cèlia (2020, 28 de gener), Interactional competence in L2 peer interaction: a case study of a telecollaboration project within a school in a socioeconomically underprivileged milieu. Sessió d’anàlisi de dades presentada a l’Escola Doctoral GREIP amb els ponents convidats Dr Johannes Wagner, Dr Ufuk Balaman and Dr Olcay Sert, 27-29 de gener, Bellaterra (Catalunya).  Ponent: Cèlia Pratginestós.

  • Pratginestós, Cèlia; Masats, Dolors i Solans, Jorge (2020, 31 de gener). Ready to get your kids to use English? Open your classroom to video producers, social media users and real travellers. Comunicació presentada a APAC Annual ELT Convention 2020: “Going Global”, Barcelona (Catalunya). Ponents: Dolors Masats i Cèlia Pratginestós.

2019

  • Moore, Emilee, i Masats, Dolors (2019, 27-29 de novembre). A multimodal study of (linguistic) mediation in digitally-mediated non-formal contexts of English learning. Comunicació presentada al Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL 2019), Bilbao. Ponents: Emilee Moore and Dolors Masats

  • Pratginestós, Cèlia; Masats, Dolors, i Solans, Jorge (2019; 11-13 novembre). Exchanging glances on the development of a joint education and research programme carried out at a secondary school in a socioeconomically underprivileged milieu. Comunicació presentada a la 12th annual International Conference of Education, Research and Innovation, (ICERI 19), Sevilla (Espanya). Ponents: Dolors Masats i Cèlia Pratginestós. [Abstract

  • Nussbaum, Luci (2019, 5 de juny). Para que serve ensinar análise do discurso? Debat plenari dins el congrés EDISO 2019: IV SIMPOSIO INTERNACIONAL EDISO: VOZES, SILêNCIOS E SILENCIAMENTOS NOS ESTUDOS DO DISCURSO, Santiago de Compostela.

  • Dooly, Melinda; Vallejo, Claudia; Moore, Emilee i Masats, Dolors (2019- 9-11 de maig. Reflecting on Multilingual Education for the 21st Century: A Paradigm of Critically-Engaged Collaboration. Comunicació presentada a Cicea 2019 Conference: Europe at a crossroad: Rights, values and identity. Charles University, Prague, Czech Republic.

  • Nussbaum, Luci (2019, 12 de març). "Los retos de la educación lingüística en Cataluña". Conferència adreçada als alumnes dels Graus Antropología social y cultural y de Lenguas modernas y comunicación de la Universidad Autónoma de Madrid.

  • Herrero, Almudena, i Moore Emilee (2019, 2 de febrer). Targeting social inequalities through collaborative research in the English classroom. Pòster presentat a APAC Annual ELT Convention 2019: “Release your Inspiration”, Barcelona (Catalunya). Ponents: Almudena Herrero i Emilee Moore. [Abstract]

  • Solanas, Jorge (2019, 1 de febrer). Project-based learning in a deprived environment?. Comunicació presentada a APAC Annual ELT Convention 2019: “Release your Inspiration”, Barcelona (Catalunya). Ponent: Dolors Masats. [Abstract]

  • Masats, Dolors; Dooly, Melinda; Juanhuix Marta;  Moore Emilee, i  Vallejo Claudia (2019, 17 de gener). Treballem junt(e)s per innovar: col·laboració crítica entre professorat i investigador(e)s a la classe plurilingüe. Comunicació presentada al 9è seminari internacional de l’aula com a àmbit d’investigació, Bellaterra (Catalunya). Ponent: Dolors Masats. [Abstract]

  • Dooly, Melinda, i Moore, Emilee (2019, 16 de gener). "Bringing down borders through ‘techno-pedagogical’ skills: Out of the classroom and into the world". Taller adreçat als estudiants i professorat del Department of Fachdidaktik Anglistik de la University of Graz, Austria.

 

2018

  • Masats, Dolors, i Guerrero, Paula (2018; 23 de novembre). The Ins and Outs of Teamworking when University Teachers, In-service Secondary Teachers and Pre-Service Teachers Collaborate to Transform Learning. Comunicació presentada a la 16th International Conference on Social Sciences (ICSS XVI), París (França). Ponent: Dolors Masats. [Abstract

  • Vallejo, Claudia; Dooly, Melinda; Moore, Emilee, i Masats, Dolors (2018, 23 de novembre).  Multilingual education for the 21st century: Moving from trending to meaningful through criticality and collaboration. Comunicació presentada al Seminari MUCEAN (Multilingualizing Compulsory Education in the Age of Neoliberalism: Issues, Processes and Inequalities), Barcelona (Catalunya). Ponents: Claudia Vallejo i Melinda Dooly. [Abstract]

  • Masats, Dolors (2018; 8 de novembre). Reflexiones en torno a la elaboración de un proyecto lingüístico de centro adoptando el enfoque por proyectos. Comunicació presentada al VI Simposio Internacional Currículo y Políticas Educativas, Santa Marta (Colombia). Ponent: Dolors Masats. [Abstract]

  • Masats, Dolors, i Morodo, Andy (2018; 8 de setembre). The Views of Teachers, Trainees and Secondary Students on the Challenge of Organising Learning around Technology-Enhanced Cross Disciplinary Projects in the English Classroom: A Case Study. Comunicació presentada a la 6th International Conference on New Trends in English Language Teaching and Testing,  Istambul, (Turquia). Ponent: Dolors Masats. [Abstract]

  • Hawkins, Maggie; Llompart, Júlia; Moore, Emilee, i Vallejo, Claudia (2018, 7 de setembre). Creativity, semiosis and morality in a transnational film production project with youth. Comunicació presentada al panell temàtic "Creative inquiry in Applied Linguistics" a BAAL 2018: "Taking Risks in Applied Linguistics", York (Regne Unit). Ponent: Emilee Moore. [Abstract]

2017

  • Masats, Dolors; Bautista, Guillermo; Domingo Villarreal, Àngel, i Marín, Núria (2017, 19 d’octubre). Noves pràctiques per a la innovació educativa. Participant convidada al Debat RecerCaixa, Barcelona (Catalunya). Modera: Milagros Pérez Oliva.

  • Masats, Dolors (2017, 23 de febrer). Discurs d’acceptació de l’ajut en nom dels investigadors i investigadores guardonats. Acte de lliurament dels ajuts per als projectes guanyadors de la convocatòria RecerCaixa 2016, Barcelona (Catalunya).