Publicacions

2019

  • Dooly, Melinda i Masats, Dolors (2019). 'What do you zinc about the project?': Examples of technology-enhanced project-based language learning. In Gulbahar Beckett & Tammy Slater (Eds.), Global perspectives on project-based language learning, teaching, and assessment: Key approaches, technology Ttols, and frameworks (pp. 126–145). NY/Milton Park, Abingdon: Routledge.

  • Llompart, Júlia; Masats, Dolors; Moore, Emilee, & Nussbaum, Luci. (2019/early view online). Mézclalo un poquito. In Melinda Dooly & Claudia Vallejo (Eds.), The evolution of language teaching: Towards plurilingualism and translanguaging. Special Issue: Journal of Bilingual Education and Bilingualism. DOI: 10.1080/13670050.2019.1598934 

  • Guerrero, Paula (2019). De les dificultats d'aprenentatge a les barreres d'aprenentatge: el cas de la llengua anglesa. Treball de fi de Màster. Màster en Psicopedagogia (UAB). Tutor: Josep Ma Sanhuja. Qualificació 9,1/10.

  • Masats, Dolors (2019) Planificar proyectos globales significativos. Memorial II Congreso Internacional en Didáctica de la Lengua Castellana. Manizales: Universidad de Manizales [Resum del taller ofert, per invitació, en el congrés. http://www.congresointernacionalendidacticas.com/public/archivos/ memoria_lengua_castellana.pdf]

  • Masats, Dolors (2019) Proyecto lingüístico de centro y la formación holística de los aprendices de lengua(s). Memorias II Congreso Internacional en Didáctica de la Lengua Castellana. Manizales: Universidad de Manizales. [Resum de la conferència plenària feta, per invitació, en el congrés. http://www.congresointernacionalendidacticas.com/public/archivos/ memoria_lengua_castellana.pdf]

  • Pratginestós, Cèlia; Solans, Jorge i Masats, Dolors (2019).Exchanging glances on the development of a joint education and research programme carried out at a secondary school in a socioeconomically underprivileged milieu. ICERI2019 Proceedings, pp. 1407-1412

2018

2016